wtorek, 9 października 2018

Krista & Becca Ritchie - "Podwójna namiętność"




"Jeśli nie kochasz siebie, to jak możesz oczekiwać, że pokocha cię ktoś inny?"

"Podwójna namiętność" autorstwa sióstr Ritchie to powieść, po której spodziewałam się czegoś więcej. Mimo, że to moje pierwsze spotkanie z twórczością bliźniaczek, myślę, że chciałabym poznać ich dalsze dzieła. Książka nie była zła, momentami nudnawa, ale spotkałam się z gorszymi.
Okładka książki wzbudza ciekawość. Czerwony kolor tytułu przykuwa wzrok, a męska klatka pozwala rozbudzić wyobraźnię. Na odwrocie znajdziecie opis, to właśnie on przyciągnął mnie do tej pozycji. Dzięki napisowi " Czas na hardkor z Lily i Lo" czytelnik może spodziewać się czegoś mocnego, ale czy tak właśnie jest?

"Nie potrzebujesz faceta, żeby się dowartościować, Chciałabym, żebyś o tym pamiętała. A ja chciałabym, żeby to była prawda."

Autorki w swojej powieści pokazały nam losy Lily i Lo. Co ja uważam o tej dziwacznej parze? Z pewnością parą  być nie powinni. Lily zmaga się z pewnym uzależnieniem, któregoś dnia traci kompletnie nad sobą i nad tym co robi kontrolę. Seks, to sposób na dobrą zabawę, ujście frustracji czy złości. Seks bez zobowiązań to akt zabawy i wolności, seks w związku monogamicznym to zaś akt miłości i oddania. Niestety dziewczyna poddaje się swojemu uzależnieniu. Aby mieć spokój od rodziny wraz ze swoim przyjacielem udają parę, mieszkają razem i razem też dają się pochłonąć swoim demonom. 
Postać Lo bardzo działała mi na nerwy, może dlatego, że nie pochwalam alkoholizmu. Chłopak nie przyznaje się do tego, że ma spory problem z ciemnym trunkiem. Udaje chłopaka swojej najlepszej przyjaciółki choć tak naprawdę pragnie jej całym sobą. Oboje udają, że nie mają problemu. Bo przecież ciągła chętka na seks i alkohol to nie problem. 

"Nienawidzę twardego, oskarżycielskiego tonu jego głosu, jakbym była o krok od zabicia Lo przez narażanie go na stres, zmuszanie do sięgnięcia po alkohol, bezczynne przyglądanie się, gdy pije."

Siostry Ritchie poruszyły bardzo poważny problem ówczesnego świata. Nie pohamowany seks z przypadkowym mężczyzną, czasem wieloma na raz czy upijane się do nieprzytomności to jedno, ale brak umiejętności powiedzenia słowa "NIE" to drugie. Fabuła powieści nie jest jakoś bardzo oryginalna. Opisy momentalnie mnie nudziły, jednak autorki potrafią rozbudzać wyobraźnię. "Podwójna namiętność" to lekka pozycja, warta przeczytania. Widzimy problemy dwójki osób, początkowo nie zauważałam w nich nic wspólnego, lecz z biegiem czasu widać co ich nałogi robią z nimi i jak ich łączą. Będę czekać na kolejne części czyli " Podwójna pokusa" i "Podwójne pragnienie". Jestem zaintrygowana. Polecam.


Anna Gołuch-Bidas

Dziękuję za możliwość przeczytania książki Wydawnictwu W.A.B 

6 komentarzy:

  1. Książki i tego typu, zostawiam sobie już raczej na przyszłe wakacje. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie czytam takie lekkie pozycje, tym bardziej, gdy poruszają ważne problemy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Chwilowo raczej nie dam się przekonać, ponieważ potrzebuję teraz książki, która mnie nie znuży, jednak pozwolę sobie zapamiętać tytuł.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Tytuł książki sobie zapisałam i będę miała na prezent.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie ciągnie mnie do tej książki. Nie mam ochoty na nic w tym stylu :P

    weronikarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zapiski książkoholiczki , Blogger