niedziela, 9 czerwca 2019

Adam Molenda - "Wietrzny wojownik"



"Wietrzny wojownik" autorstwa Adama Molendy to książka nie dla każdego. Niby młodzieżówka, jednak swoją treścią niekoniecznie będzie przemawiać do ówczesnego społeczeństwa. Powieść została napisana w latach 90-tych, wiele od tamtego czasu się zmieniło. Czy wznowienie druku to dobry pomysł? Pewnie tak, jednak książkę kierowałabym do osób, które urodziły się w latach 80-tych bądź 90-tych. Akcja książki obsadzona jest nad Jeziorem Żywieckim czyli tutaj gdzie i ja mieszkam. Biorąc pod uwagę miejsce, w którym toczy się akcja powieści łatwiej było mi sobie to wszystko wyobrazić. 

"Oboje. ja i Ty, mieliśmy chyba zbyt wiele dumy, żeby uścisnąć sobie ręce na zgodę. Tak mi się teraz wydaje, że dzieci są bardziej zawzięte, a myśmy, zdaje się, tej jesieni wydorośleli."


Akcja zaczyna się na obozie żeglarskim nad jeziorem Żywieckim. Wiadomo jak to w sporcie bywa, jedni ponoszą zwycięstwo, a inni porażki. Nowy trener Hiszpan mocno stawia na jednego chłopaka - Roberta. Ustawia więc całą drużynę pod niego, co nie podoba się reszcie. Możemy tutaj również zaobserwować pierwsze miłości, dziś bardzo zakochani, jutro już nieznajomi. 




W powieści możemy zaobserwować wątki rywalizacji, zazdrości, faworyzowania czy też pierwszych miłości. Książka liczy 174 strony, czyli króciutka. Czyta się ją dość szybko. Niekoniecznie przypadło mi do gustu to, że autor skupił się tak mocno na wątku sportowym. Gdyby wątek romansu został mocniej rozwinięty, uważam, że bardziej by mi się podobało. Z pewnością autor mocno przemyślał dobór cech u swoich postaci, niby młodzi ludzie, a dość dojrzali jak na swój wiek. 

Czytając książkę możemy spotkać się z fachowym nazewnictwem tematyki żeglarskiej. Nie mogę powiedzieć, żeby ta książka jakoś mocno mi się podobała... Uważam ją za dość przeciętną. Spodziewałam się po niej czegoś zupełnie innego. Aczkolwiek mam nadzieję, że ktoś ją doceni i po nią sięgnie!
 Moja ocena 3/10 

Anna Gołuch-Bidas

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Akronim

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Zapiski książkoholiczki , Blogger