czwartek, 28 czerwca 2018

J. Daniels - "Gdy upadnę"



"Nawet o tym nie myśl, Reed. Wiem, w jaki sposób działasz, ale tamta dziewczyna jest poza twoim zasięgiem. Znajdź sobie inną laskę, którą zabierzesz dzisiaj do domu."



Kolejną pozycją w kolejce do czytania była książka "Gdy upadnę' autorstwa J. Daniels od wydawnictwa Edipresse Książki. Jest to trzecia część serii Alabama Summer. W poprzednich częściach poznajemy losy Bena i Mii - "Moje miejsce na ziemi", a we "Wszystko czego pragnę" losy siostry Bena, Tessy i Luka. Autorka w każdej ze swoich powieści umieszcza kolejne osoby i ich losy z paczki przyjaciół. Grupa ta powiększa się o wybranki i wybrańców serc każdego z członków. Książka przede wszystkim jest lekka, ma wiele wątków, które zapewniają napięcie oraz bardzo wiele emocji. Okładka książki nie specjalnie mi się podoba, czy tylko ja tam widzę Pattinsona? Opis na odwrocie nie zdradza zbyt wiele. Dobrze znów pobyć chwilę z bohaterami tej serii.

"Gdy on na mnie patrzy, po prostu to czuję. Ciało pali mnie na samo wspomnienie tego, co wcześniej robiliśmy. Tego co mówił. Odgłosów, jakie wydawał, gdy dochodził. Kiedy łapie mnie za rękę, gwałtownie nabieram powietrza."

Już wcześniej poznaliśmy postać Reeda, jednego z grona przyjaciół, o których napisałam wyżej. Mężczyzna lubi kobiety o się z tym nie kryje. Każda jego nowa znajomość zaczyna się od słów, że to tylko jedna noc, zero zobowiązań, uczuć i pocałunków, czysty seks. Jedne się na to godzą i akceptują warunki, inne godzą się i myślą, że to ściema, chcą go naprawiać i takie tam. Niestety nic mylnego, rankiem Reed okazuje się bezdusznym dupkiem i wypieprza kobiety na bruk. Cóż taka była umowa, ostrzegał od razu. Jednak pewnego dnia poznaje pewną kobietę. Tak, oni zawsze poznają kobietę, która zmienia ich światopogląd. Nic od tej jednej chwili nie będzie takie samo. Beth. To ona wszystko zmieniła. Przeniosła wyobrażenie Reeda o przyszłości na wyższy poziom. Zmieniła wszystko. Główna bohaterka nie miała łatwego życia. Niestety jej nie rozpieszczało, aż do momentu kiedy odnalazła swoją jedyną rodzinę, ciotkę. Była gotowa zrezygnować z chorego układu z facetem, u którego mieszkała. Przejechała wiele kilometrów aby zaznać miłości. Ciotka z wujkiem dzieci nie mieli, więc Beth wypełniła tą pustkę.  Już w ciągu pierwszych dni poznała faceta, który wpadł jej w oko. Dziewczynę nie interesowały opinie na jego temat. Zawarli pewien układ! Jesteście ciekawi, cóż takiego autorka wymyśliła, aby tą dwójkę ze sobą połączyć?! Musicie sięgnąć po tę serie! To powiew świeżości, coś lekkiego, niemal idealnego na te cieplutkie letnie wieczory. 

"Co u diabła, jest ze mną nie tak? No dobrze, być może zeszłej nocy miał miejsce - albo i nie - seks mojego życia. To chyba powinno być coś dobrego, prawda? Nie. To nie może być nic dobrego. Bo to była Beth. Kobieta, o której nie potrafię przestać myśleć. Kobieta, o której cholernym pocałunku nie byłem w stanie zapomnieć i która wywróciła mój świat do góry nogami, waląc konia i Bóg wie, co jeszcze."

Fabuła tej książki jest dość szablonowa. Istnieje wiele książek w podobnym stylu, lecz nie każde tak dobrze się czyta. To jedna z niewielu książek, w której główni bohaterowie mnie nie irytowali. Może i z podobną historią się spotkasz, ale twórczość J. Daniels jest ciekawa. Bardzo ją lubię. Przyzwyczaiłam się już do tej paczki zwariowanych, skomplikowanych i pokręconych przyjaciół. Jeśli ktoś nie lubi romansów/ erotyków, nie ma tutaj czego szukać. Uważam, że powinno się poszerzać horyzonty, każda książka ma coś do zaoferowania, tylko trzeba to dostrzec. Lekkie pióro autorki z pewnością jest atutem, bawi, nie nudzi, a przede wszystkim szybko się ją czyta. Aż żal rozstawać się z tymi bohaterami. Zaletą również jest to, że książka napisana jest z perspektywy obojga bohaterów, co daje nam idealny podgląd na to co oni myślą, czują w danej sytuacji. Litery w tym wydaniu są duże, przez co dobrze się ją czyta. Pierwsze trzy części już za mną! Czekam na kolejne! Mam nadzieję, że się nie rozczaruję!😈

Moja ocena 8/10
Anna Gołuch-Bidas 


Za możliwość przeczytania książki, bardzo dziękuję Wydawnictwu Edipresse Książki!


4 komentarze:

  1. Może bym się skusila gdyby nie zamieszczone przez ciebie cytaty - jakoś mnie odpychają od poznania tej historii :<

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy tom tej serii mi się nie podobał niestety :( Nie sięgnęłam jeszcze po drugi, bo Tessa też z najlepszej strony w części pierwszej się nie pokazała. Mimo to chciałabym dokończyć tę serię. Może więc sięgnę po powyższy najpierw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie każdemu wszystko pasuje :)
      Ja właśnie otrzymałam czwartą czwartą część - jestem ciekawa co to będzie!

      Pozdrawiam!

      Usuń

Copyright © 2016 Zapiski książkoholiczki , Blogger