piątek, 4 maja 2018

Samantha Young - "Nieznośny ciężar tajemnic"



Lubię romanse i ich zakończenia, które nie kończą się zawsze happy endem. Lekkie historie, emocje towarzyszące czytelnikowi oraz napięcie to dobra odskocznia od dnia codziennego. Dają poczucie, że mimo wszystko każdy zasługuje na prawdziwą miłość, która zapewnia wiele szczęścia. Powieści Samanthy Young są świetne. To jedna z tych autorek, które lubię. 


"Wydarzenia nas zmieniają i zawsze będą nas zmieniać, ale to, kim jesteś, wszystkie te rzeczy w środku, które wpływają na twoje wybory decydują o twoich czynach i reakcjach, to wszystko nadal należy do ciebie."


"Nieznośny ciężar tajemnic" z pewnością was zaskoczy. Dlaczego? Otóż ta książka opowiada tak niesamowitą i wyjątkową historię, której się nie spodziewacie! Całkowicie mnie zaskoczyła. Z taką fabułą jeszcze się nie spotkałam. Autorka w swojej powieści zawarła kilka kwestii, o których należy mówić głośno. Jakie to kwestie? Dowiecie się w dalszej części. 

Szczerze powiedziawszy nie czytając opisu, myślałam, że to będzie jedna z tych powieści jakie do tej pory czytałam, czyli wszystko dzieje się według schematu. Jednak tutaj nic nie dzieje się po mojej myśli. Otóż na każdym kroku czułam się zaskoczona, a emocje, które towarzyszyły mi w czasie czytania są po prostu nie do opisania. Książka jest lekka i przyjemna, wciąga od pierwszych stron, a kończąc byłam zdruzgotana, tak szybkim pożganiem.


Poznajemy Indie Maxwell, młodą kobietę, dojrzałą jak na swój wiek. Musiała ona bardzo szybko dorosnąć, do tego zmusiła ją sytuacja życiowa. Mimo tego co skrywa pod grubą warstwą pozorów jest lubiana w szkole. Popularność pomaga jej udawać, że wszystko jest dobrze. Jednak jednego dnia wszystko się zmienia. Z dnia na dzień musi się przeprowadzić na drugi koniec kraju, do obcego miasta, rodziny i szkoły. Jej pozycja w szkole, spada na samo dno. Hayley - matka dziewczyny chcąc ułożyć sobie życie, zabiera ją do swojego narzeczonego i jego córki Eloise.
W nowej szkole na czele hierarchii stoi Eloise i jej chłopak Finn. Na każdym kroku pokazują jej, że jest nic nie znaczącym śmieciem. Po jakimś czasie India odkrywa tajemnicę pary, a oni poznają jej tajemnice.


Pewnie zastanawiacie się o jakie kwestie mi chodziło wcześniej, chodzi o mówienie głośno o bardzo ważnych sprawach, o tym jaki wpływ na rozwój emocjonalny ma przemoc domową, homoseksualizm czy trudne relacje pomiędzy rodzicem, a dzieckiem. Właśnie te ważne wątki Samantha Young porusza w swojej powieści. Książka jak najbardziej zasługuje na uwagę i przeczytanie. Styl autorki jest lekki i przyjemny. Dzięki ciekawym dialogom oraz niebanalnej fabule szybko się ją czyta. Dawka tajemnicy i napięcie podsyca ciekawość. 


Anna Gołuch-Bidas 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Edipresse Książki

14 komentarzy:

  1. Cudnowna recenzja, ale po tym, co tutaj przeczytałam mam pewna obawę przed siegnięciem po tę książkę. 🙈

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamówiłam ją kilka dni temu i teraz tylko czekam aż dostanę ją w łapki. Niedawno czytałam "Wszystko Przed Nami" od Samanthy Young i strasznie mi się podobało, więc tutaj nie może być inaczej :D Już się nie mogę doczekać ;)
    weronikarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Bardzo się ciesze i czekam na twoją recenzję! :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Ładna opinia, ale książka totalnie nie należy do preferowanej przeze mnie tematyki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, natomiast warto poszerzać horyzonty!
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. jestem romantyczką i uwielbiam czytać książki o tematyce miłosnej :)
    po tę chętnie sięgnę :)
    pozdrawiam :)

    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie przepadam za romansami, chociaż muszę przyznać, że mam czasem "swoje dni". Niemniej jednak tematy odmienności seksualnej oraz przemocy domowej są tymi, w które lubię się zagłębiać.
    Niesamowicie podoba mi się fotografia, którą wykonałaś.
    Pozdrawiam,
    Kasia z bloga http://czarnonakreatywnym.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Romanse trzeba lubić. Bez tego ani rusz!
      Co do fotografii - dziękuję!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Bardzo podobała mi się ta książka, mimo że rozbieżność wieku między mną, a bohaterami sprawiła, że ciężko mi było się wczuć w historię :D Mimo wszystko Samanthę uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiek nie jest ważny! Cieszę się, że książka się podobała!

      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Niby nieco przejadły mi się powieści tego typu, ale ta wydaje się wręcz idealną na lato, więc, kto wie, może się skuszę. :D

    http://biblioteka-wspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie sięgnij po nią w te cieplutkie dni!

      Usuń

Copyright © 2016 Zapiski książkoholiczki , Blogger