środa, 7 lutego 2018

A. Meredith Walters - "Twoim śladem"





Kochani, książka, z którą dziś do was przychodzę to "Twoim śladem" autorstwa A. Meredith Walters. Czytając tę pozycję, zastanawiałam się co o niej napisać. Po zakończeniu, wciąż myślałam. Bez dwóch zdań, książka nie jest dla każdego, ale to dla kogo jest dowiecie się z mojej recenzji. 


"Poczerwieniałam gwałtownie pod jego spojrzeniem. Im dłużej na mnie patrzył, tym bardziej wydawał mi się znajomy. To dziwne uczucie towarzyszyło mi od jego wejścia do sali."


Poznajcie Aubrey Duncan, studentkę psychologii, która jest koordynatorką w grupie uzależnień. Dziewczyna różni się od swoich rówieśników. Dla niej ważna jest nauka, ma parę natręctw, kocha porządek, i jest bardzo zagubiona. Kiedy wkraczając w dorosłe życie, straciła siostrę, jej świat się zmienił. Obarczyła siebie winą za jej śmierć, wszyscy ją obarczyli. Rodzice się od niej odsunęli ponieważ uważali, że to ONA jej nie uratowała. Aubrey wiedziała, że jej siostra zmaga się z problemem narkotykowym, a jednak jej nie pomogła. Z wyrzutami sumienia postanowiła pomagać uzależnionym. Tylko gdzie ją to zaprowadzi?


"Odlot był jednym stałym elementem mojego życia. Był zawsze, gdy go potrzebowałem. Bezwarunkowo. Nie potrzebował mnie. Nie obciążał mnie jakimiś nierealnymi oczekiwaniami. Był najidealniejszym związkiem mojego życia."


Maxx Demelo to zagubiony chłopak, zmagający się z ogromnymi problemami. Jego problemem nie tylko jest uzależnienie, ale też dramat rodzinny. Maxx nie radzi sobie z samym sobą, uważa, że każdego zawiódł, ze na nic dobrego nie zasługuje. Ten twardy młody mężczyzna skrywa pod skorupą ogromne emocje, wiele żalu i zwątpienia. Jego nowym uzależnieniem staje się młoda dziewczyna, Aubrey. 


"Dzięki niemu znów dostrzegłam w sobie coś, z czym już dawno się pożegnałam.Dzięki niemu nauczyłam się kochać całym sercem.Dzięki niemu stałam się silniejsza niż kiedykolwiek przedtem."


Autorka wywarła na mnie ogromne wrażenie. Nie codziennie spotykam się z tego typu historia. Powieść przepełniona jest najróżniejszymi emocjami. Począwszy od żalu, cierpienia, zazdrości, po potrzebę, litość i kończąc na miłości. Momentami książka mnie denerwowała, ale to tylko ze względu na to, że inaczej poukładałabym pewne sytuacje głównych bohaterów. Walters zaskoczyła mnie, podoba mi się ta opowieść. Niewiele książek typu New Adult zapada mi w pamięć. Ta jednak jest warta poświęconego czasu! Jeśli ktoś nie przepada za tego typu książkami, nie odczuwa przyjemności z czytania tego gatunku, nie namawiam :)

                                                                  Anna Gołuch-Bidas



Za egzemplarz recenzencki dziękuje Wydawnictwu YA!







2 komentarze:

  1. Lubię, kiedy książka porusza ważny temat, a nie skupia się tylko na miłości bohaterów. Na pewno po sięgnę po tę powieść, jeśli będę miała okazję :)

    Read With Passion

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zapiski książkoholiczki , Blogger