piątek, 9 lutego 2018

Colleen Hoover - "Slammed"


Mam dziś dla was recenzję książki, która całkowicie mną wstrząsnęła. Żałuję, że dopiero teraz mam możliwość przeczytania tej powieści. Bardzo lubię twórczość Colleen Hoover, jej dzieła są realistyczne, ciekawe oraz wzruszające. To nowe wydanie "Slammed" jest przepiękne, chociaż troszkę jeszcze lepi się od cukierków. Sama historia bardzo mnie urzekła. Czytając był śmiech i płacz. Wzruszyła mnie część książki, gdzie poruszony zostaje wątek raka płuc. Temat ten jest dla mnie i mojej rodziny znany więc trochę trudno byłoby mi to przetrawić. 

Z paranoją depczącą mi po piętachCzy będziesz wciąż mnie kochać,Kiedy się obudzimy i zobaczysz,Że zdrowie zmysłów uszło z moich oczu?
- Paranoia in B-flat Major, The Avett Brothers

Autorka zapoznała nas z losami dwóch rodzin. Layken Cohen przez ostatnich parę miesięcy nie miała łatwego życia, niespodziewana śmierć ukochanego ojca, przeprowadzka, ogólnie zmiana dotychczasowego życia. Z Teksasu przeprowadza się wraz z mamą i bratem do Michigan. Osiemnastolatka nie ukrywa, że zmiana adresu zamieszkania jej nie pasuje, aż do momentu kiedy po przyjeździe poznaje swojego seksownego sąsiada. Ich młodsi bracia od razu się zaprzyjaźniają. 

Nie mów, że to koniec,
Bo to najgorsze, co
Zrobię, co w mojej mocy, żeby być tu
właśnie tak, jak lubisz
Chociaż trudno jest się chować
Z własnych uczuć zrezygnować
Poprzestawiam plany
i zmienię się dla ciebie.

- If It's the Beaches, The Avett Brothers


Will Cooper również kogoś stracił. Jego rodzice zginęli w wypadku, a pod jego opiekę trafił młodszy brat. Chłopak jakoś radzi sobie ze stratą bliskich i z zaistniałą sytuacją. Poznając nową sąsiadkę jego życie się zmienia. Will zaczyna wierzyć, że jego życie jednak może być szczęśliwe. Oczywiście wiele rzeczy staje na drodze do ich szczęścia, ale kto powiedział, że może być prosto?


"Nigdy nie oceniajcie innych. Oboje dobrze wiecie, jak niespodziewane wydarzenia mogą zmienić człowieka. Zawsze o tym pamiętajcie. Nigdy nie wiadomo, co druga osoba przeżywa w środku" 



Książka piękna, treść cudowna! Wiele najróżniejszych emocji towarzyszyło mi przy jej czytaniu. Po raz kolejny jestem zachwycona twórczością autorki chociaż to jej debiutancka książka. Jestem szalenie ciekawa kolejnych dwóch części i mam nadzieję, że szybko będę mogła się z wami podzielić moją opinią o nich. Lekki styl autorki, doskonałe wyczucie oraz niebanalna fabuła z pewnością was przyciągną. Powieść zawiera wiele poezji przez co jeszcze milej się ją czyta. Layken i Will to jak nasi znajomi z podwórka, tacy realni. Spędziłam fantastycznie czas z tą książką, chociaż szybko ją przeczytałam. Kolejne części noszą tytuł: "Point of retreat" i " This girl". Gorąco polecam !

Moja ocena 10/10
 Anna Gołuch-Bidas   


Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję Wydawnictwu YA!







8 komentarzy:

  1. Lubię autorkę, ale muszę przyznać, że jeszcze tej historii nie poznałam, ale nie wiem dlaczego. Mimo wszystko nadrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam ten sam problem, jakoś wcześniej nie natrafiłam na tę pozycję!
      Pozdrawiam !

      Usuń
  2. Kusi mnie ta książka ponieważ uwielbiam powieści Colleen Hoover. Myślę że ją w wolnej chwili przeczytam :) Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Colleen Hoover jest świetną pisarką, a ta seria jest bardzo ciekawa!
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, bo ilekroć próbuje się za nie zabrać coś innego mi wypada albo akurat nie mam ochoty na tego typu literaturę. Przyznać jednak muszę, że od momentu wznowienia tej trylogii kręcę się koło niej, wyczekuję na jakieś fajne promocje lub konkursy i widzę w tym swoją szansę na rozpoczęcie przygody z Hoover. Recenzją bardzo kusisz, więc koniecznie muszę poznać wreszcie te książki!
    Świetny blog! Zostaję na dłużej! ♥


    http://bookmania46.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie nadrobić! Twórczość autorki jest wyjątkowa!
      Cieszę się, że recenzja Ci się podoba!
      Sięgaj sięgaj!
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. No to mnie zachęciłaś ❤ Od razu się za nią zabieram!!

    Pozdrawiam!

    katherinethebookworm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zapiski książkoholiczki , Blogger