piątek, 20 lipca 2018

Agata Czykierda- Grabowska - " Pierwszy raz"




"Nie była już dzieckiem i wiedziała, że nie ma rzeczy dobrych, za które nie trzeba płacić. Wszystko miało swoją cenę, a to co dawało szczęście, było wyjątkowo kosztowne. Lena nie zdołałaby zapłacić tak wysokiej ceny. Po raz kolejny próbowała zamknąć się w sobie, ale tym razem w jej skorupie pozostała szczelina, przez którą sączył się smutek i poczucie straty."

 

Każdy z nas przeżywał swoje pierwsze razy. Pierwszy alkohol, pierwsza przeczytana książka czy pierwsza miłość. Dzięki mojej miłości do książek poznaje twórczości wielu autorów. Przez jakiś czas, byłam negatywnie nastawiona na powieści polskich autorów. Wydawały mi się one bardzo nudne, smętne i nijakie. Zagraniczni autorzy wydawali się bardziej ciekawi. "Pierwszy raz" to książka autorstwa Polskiej autorki, Agaty Czykierdy-Grabowskiej, z którą mam styczność pierwszy raz - tak to kolejny pierwszy raz do kolekcji. Przyznam że Wydawnictwo Novae Res postarało się z okładką, podoba mi się. Opis na odwrocie jest krótki i rzeczowy, zachęca do sięgnięcia i poznania historii zawartej w tej powieści.

Autorka w swojej książce pokazała nam niezwykłą historię. Pewnie jesteście ciekawi, dlaczego niezwykłą? Otóż poznajcie Kubę, jest najlepszym przyjacielem Łukasza. Jako nastolatek poznał miłość swojego życia, jednak ona była zbyt młoda aby być tego świadoma. Więc potajemnie przez X lat się w niej podkochiwał. Jego postać mnie momentami denerwowała, bo ileż można być w kimś zakochany i nic z tym nie zrobić?
Lena to siostra Łukasza. Przez sytuację z dzieciństwa nie może zaufać ludziom. Jej ojciec zawsze był dla niej wzorem oraz bohaterem, do czasu gdy nakryła go na seksie w samochodzie z małolatą. Otóż ta sytuacja wpłynęła na jej życie uczuciowe i nie tylko. Problem z zaufaniem to wierzchołek góry lodowej. Pewna osoba w końcu przebija się przez mury aby do niej dotrzeć. 

"Życie jest zbyt krótkie, żeby nie wybaczać i nie zapominać."

Lekka książeczka polskiej autorki. Nie za długa, nie za krótka, lecz w sam raz. Momentami była dla mnie zbyt monotonna, ale podobała mi się. Jestem pozytywnie zaskoczona, nie jest wiele polskich autorek, które lubię. Z pewnością jeśli lubicie letnie wieczory na hamaku to książka Agaty Czykierdy-Grabowskiej wam ten czas umili. Istnieje sporo książek w podobnej tematyce, jednak rzadko kiedy spotykamy tak zakochanego głównego bohatera. Myślę, że z przyjemnością sięgnę po najnowszą książkę autorki (tak, już jest zamówiona)"Adam" to najnowsze jej dzieło. Jesteście ciekawi jakie "Pierwsze razy" przygotowała dla nas autorka? Nie bójcie się sięgnąć po Polskich autorów.

Moja ocena 8/10
Anna Gołuch-Bidas








20 komentarzy:

  1. Lekka, sympatyczna książka na letnie wieczory :) Może i mnie pozytywnie zaskoczy ? Nie znam tej autorki, a ta piękna okładka wręcz zachęca do czytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Zachęcam do sięgnięcia po nią!

      Usuń
  2. Uwielbiam książki Agaty! Cudo :D
    http://zagubionapomiedzywersami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zajrzę do niej i przeczytam, jeżeli nie będzie się ckliwie zapowiadać :) A z polskich autorek polecam gorąco Paulinę Świst, ostatnio czytałam jej "Podejrzanego" - naprawdę fajny i też lekki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całą serię Pauliny Świst mam za sobą! Uwielbiam ją !

      Usuń
  4. Słyszałam wiele dobrego o książkach tej autorki, więc zdecydowanie muszę w końcu po którąś sięgnąć. "Pierwszy raz" brzmi niesamowicie dobrze. Może to na niego postawię w pierwszej kolejności.
    Pozdrawiam ❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i mi się podobała, ale z kolei zawiodłam się Adamem :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówisz? Adam dopiero przede mną... więc ani mnie nie strasz!! :D

      Usuń
  6. Słyszałam wiele dobrego o tej autorce i jej książkach, ale chwilowo nam nie po drodze.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że w pewnym momencie wasze drogi się skrzyżują :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Na pewno niedlugo przeczytam te książkę :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chcę przeczytać najnowszą książkę autorki, jednak tę powieść mam już na czytniku, więc wkrótce również na pewno przeczytam ;) Pozdrawiam, Justyna z http://livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Pani Agata to jedyna Polska autorka, po której książki sięgam w ciemno. Podobnie więc było z powyższym tytułem. Podobała mi się ta powieść, czytało się dobrze, jednak nie do końca potrafiłam zrozumieć zachowanie bohaterki (bo stroniła od uczuć, z ojcem przez lata nie wyjaśniła sytuacji, tylko się boczyła). Niemniej uważam, że to udana lektura :) "Adam" za to rozwali cię na łopatki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie muszę sięgnąć po "Adama". Ja za to w ciemno sięgam po K.N. Haner i Pauline Świst:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Ta autorka jest jedną z moich ulubionych polskich pisarek. Ta książka,była dla mnie rewelacyjna.:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zapiski książkoholiczki , Blogger