czwartek, 21 lutego 2019

Mona Kasten - "Save me"


"Ale dom to moja oaza spokoju. Tutaj liczy się rodzina, lojalność, wierność i miłość. W Maxton Hall liczy się tylko jedno: pieniądze. Boję się, że zniszczę naszą oazę, kiedy sprowadzę tutaj sprawy stamtąd."
"Save me" już za mną. Czytanie tej powieści było dla mnie przyjemnością. Lubię twórczość autorki, po przeczytaniu serii "Again". Cieszę się, że wydawnictwo pozostało przy oryginalnych okładkach wszystkich tomów. Jednak, myślę, że sama książka zyskała by na jeszcze większej atrakcyjności gdyby całe to złoto na okładce było pokryte brokatem. 

"Miałaś rację, kiedy mówiłaś, że sam nie wiem, czego chcę od życia. Nie zastanawiam się nad tym, co mógłbym robić, bo jeżeli pozwolę sobie na marzenia, później będzie tylko gorzej"
Lekka historia, w której przeplata się dramat ze szczęściem. Jest przewidywalna, jednak wciąż dobrze się ją czyta. Akcja rozgrywa się w Wielkiej Brytanii. To dodatkowy plus!
Ruby Bell to duch szkolnych korytarzy. Niewiele osób ją zna, a jeszcze mniej zwraca na nią uwagę. Osoby, które znają dziewczynę bardzo ją lubią. Pewnego dnia Ruby odkrywa coś, co zmieni jej życie. Poznając Jamesa początkowo uważała go za dupka, jednak całe jej nastawienie zmienia się z tygodnia na tydzień. 

"Na boisku... Powiedziałem ci wtedy, że nie możesz stracić czegoś, czego nigdy nie miałaś.-Wspomnienie tamtych słów jest jak bolesny cios. Chcę odwrócić wzrok, ale nie mogę. Zbyt wiele moich emocji znajduje odzwierciedlenie w jego oczach. – Kłamałem. Ruby Bell, jestem twój, odkąd rzuciłaś mi pieniądze w twarz"

Polubiłam głównych bohaterów, nie byli nudni ani zbytnio przerysowani. W naszym świecie wiele jest Ruby Bell, Jamesów paru też by się znalazło. Fabuła jest nieskomplikowana, łatwo możemy odnaleźć się w historii, ale przede wszystkim przyjemnie spędza się czas z tą powieścią. Żałuję, że oba kolejne tomy nie są wydawane w pakiecie, bo wręcz mam kaca i wielką ochotę na dolewkę z Mony Kasten. Pierwsze recenzję, które czytałam na temat tej powieści są bardzo przychylne i wcale się nie dziwię. Jeśli ktoś lubi Young Adult, mroczne szkolne sekrety to koniecznie powinien sięgnąć po tą serię. Polecam!

Moja ocena 8/10

Anna Gołuch-Bidas

Za możliwość przeczytania książki, dziękuję Wydawnictwu Jaguar


2 komentarze:

  1. Myślę, że dam tej książce szansę. ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie musiałam czytać opisu tej książki by ją chcieć. Seria Again bardzo mi się podobała a już w szczególności ostatni tom. A na okładki to się napatrzeć nie mogę <3 PIĘKNE! :) Zacznę jednak czytać jak cała trylogia zostanie już wydana by rozkoszować się tą historią na raz :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zapiski książkoholiczki , Blogger